Sunday, March 22, 2009

21 MARCH 2009

21 March 2009 telah mencipta satu lagi sejarah bagi hidupku...

tepat jam 1.45 petang waktu Malaysia, aku telah sah menjadi tunangan orang...syukur alhamdulillah...tapi sebelum tu, abis bergegar seluruh tubuh...nervous gila...tahap dewa siut...hehehehe...

sejak semalam aku x dpt rehat yg cukup...balik dari kerja, trus urus apa2 yg patut...potong sayur, bawang, sediakan piring, gelas, sudu garfu, kenakan sentuhan terakhir pada hantaran...selewat jam 11.30 mlm, barula aku dapat berehat, menanti ari seterusnya yg penuh debaran (uh, tido pon jdi x nyenyak tau..uhuhu..)

Jam 6.45 pagi, jam loceng aku berdering mengganggu tido ku yg x nyenyak itu...walaupon penuh kemalasan, tapi ku gagahi juga diriku utk bangun memandangkan hari ini adalah hari yg penuh bermakna bagi aku....hehehhehe...selepas membantu apa2 yg patut di dapur, aku mempersiapkan diri aku dgn pakej yg lengkap...pakaian, mekap (hasil sentuhan chris dr tamparuli...tq chris) serta selawat dan doa2 penenang jiwa...Alhamdulillah, aku berasa amat tenang, nervous pon kurang...

rombongan pihak lelaki sampai lebih kurang jam 1.30 petang...selepas perbincangan ringkas mengenai perancangan akan datang, aku dipanggil keluar utk acara penyarungan cincin...fuh, debaran semakin kencang...namun, aku terus berselawat bagi menenangkan diriku...tiba di luar bilik, waaa...ramainya org...aku yg tadi telah pun merasa tenang, jd sedikit nervous utk seketika...

Acara penyarungan cincin disempurnakan oleh macik kepada abg aku, macik sri...selepas menyarungkan cincin dijari manis aku, aku dipeluk mesra oleh macik sri dan beliau memberikan sedikit kata2 penuh bererti kpd aku...aku terharu dgn kata2 yg diucapkan oleh macik sri...terserlah kesungguhan beliau utk menjadikan aku sebahagian dari keluarganya...aku hanya tersenyum sambil bercakap dalam hati 'Insyallah'..selepas acara tersebut, aku diminta bersalaman dengan semua tetamu yg hadir termasukla semua macik n pacik2 keluarga aku dan keluarga abg aku...

Aku berasa terkejut dalam kegembiraan bila c abg datang bersama sejambak bunga ros merah...wow, romantiknya...hehehhehe...selepas sesi bergambar dengan para tetamu dan bersama yg tesayang Image Hosted by ImageShack.us
Majlis pertunangan ku ini berakhir dlam jam 5 petang...aku menadah kedua tangan tanda kesyukuran yg tidak terhingga atas kelancaran majlis tersebut (cuaca pun redup jak)...ALHAMDULILLAH =)


Acara Penyarungan Cincin Pertunangan


Bersama Macik2