Monday, October 08, 2007

SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLFiTRi...

Tinggal 3 hari lagi kita meninggalkan bulan ramadhan..besok aku akan bercuti sempena hari raya...hehehehe...awal tia la juga awal kan...cun-cun la tu...mo g shopping lagi, mo kemas rumah lagi (kunu' la kan..Image Hosted by ImageShack.us)..mo buat kuih raya lagi...hehehehehe...

So, di kesempatan ini, aku menyusun 10 jari memohon maaf atas semua kesalahan yg pernah di lakukan samada secara sengaja or tidak di sengajakan..biasak la kan, manusia biasa..tidak pernah lari dari melakukan kesalahan...aiseh...hehehehe...minta maaf atas gurauan2 yg menyakitkan ati korang...

Kepada kawan-kawan YS (batch93-97)...
Selamat ari raya...nanti raya kita jumpa ah...kita round rumah sumo kawan2 yg ada di kk nie...really miss u all...

Kepada geng2 sekepala (dr matrik smpi master..dr LD smpi IBTP)..
Sori geng atas semua kata-kata yg menyakitkan telinga tu...Km pun tau kan, tu semua sekadar gurauan..heheheh...well, u know me Image Hosted by ImageShack.us
U are one of d best in my life...owh, miss u all so much..(wa, terjiwang la plak..hehehe)


Kepada kawan-kawan seinstitut (IBTP)..
Sori kalo aku pernah buat salah dgn korang..
Yg pernah sakit ati dgn aku tu, sori la..bkn maksud di ati utk melukakan ati korang..cewah...Image Hosted by ImageShack.us


Kepada kawan-kawan sepejabat (World Class University)...
Really sorry for every bad things i've done ...it's all beyond my control...hehehehe...to my dear bestfriend..sori geng coz slalu kasi sakit ati ko...ko jg yg mula tu...hehehehe...sori again...to pacik..jan marah ah aku panggil ko pacik..mcm sesuai ba panggilan tu dgn ko..Image Hosted by ImageShack.usem, ko bila mo minta maaf? byk tu salah ko sama aku...hehehehe...anyway, 0-0 ah...to kekawan main badminton..sori kalo time main tu pernah ter'smash' ka, terpkl ka, ter'gipang' berebut court ka, termarah ka...tia sengaja ba tu..hehehe...to all my dear friends...Halalkan semua yang terkata, terumpat, termakan, terminum, ter...hehehehe...sumonya la...

Kepada para blogger...dan semua kekawan yg lain...
Sori atas semua kata-kata yang tidak menyenangkan korang samada sengaja atau tidak di sengajakan...Raya sakan..jan main mercun dan berhati-hati di jalan raya...

So, sapa-sapa yang tau rumah aku di mana tu n sapa-sapa yg tehingin sgt mo g rumah aku tu...jan malu-malu datang la ke rumah time raya nanti...u are really invited to come...hehehehe...
Akhir kata...
SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN


Labels:

Wednesday, January 10, 2007

Semester Baru...

argh...semester bermula lagi...maksudnya, bermula semua tugas hakiki aku d institut nie, beban melayan kerenah student, beban buat test n check paper test, n sumo la yang berkaitan dengan kerjaya aku nie...adui, fening la lagi kepala aku...

lama sdh aku tia upadate blog aku nie kan...pasal dulu aku kan baru mula kerja, so sumonya bermula denga ZERO...tapi skrg nie oklah ckit...ada pengalaman sem lepas sdh...kira ok la ckit...lagi pun, skrg ada sdh line internet dlm opis aku nie...dulu mana ada...pendek kata, skrg sumo keja menjadi lebih senang...hehehehhe...seronoknya idup di cnie.... :)

so, pas nie, mesti aku lebih rajin mengupdate blog aku nie sentiasa...tapi skrg nie, aku kena stop dulu...coz kejap lagi tugas hakiki aku bermula lagi...mo ngajar org jadi pandai kan...hehehe...woke, chiow...

Labels:

Monday, August 07, 2006

apa yg baru ah???

buano...wa, lamanya tia menjejak kan kaki ke cnie...em, bz tahap dewa dewi ba...dgn lecture, lab, tutorial, notes for student, meeting itu, meeting ini...adui, n byk lagi la...so, mmg bz la kan tu...well, sepanjang penyepian aku nie, byk perkara yg berkaitan dgn aku telah berlaku...sdh almost 5 weeks semester baru buka, that's mean, sdh 5 minggu la juga aku bagi lecture, bagi lab n tutorial dgn student aku...sdh 5 weeks juga la aku bersengkang mata buat nota ari2 tuk student (padan muka juga la kan, sapa suruh tia prepare awal...hehehhee...) actually, mmg mo prepare awal2, but since byk btl dugaan and rintangan yang terpaksa di hadapi while doing all the notes, termasuk la ZUMA and DINNER DASH- kuang3x!!!, so, notes yg aku prepare pon, byk la kecacatannya...that's why kena buat preparation yg rapi everytime b4 masuk kelas...hehehehe...

so, pengalaman aku mengajar...mmg best juga la mengajar nie...byk kisah lucu and kisah yg bikin panas pon ada juga...lucu bila mengajar student benda yg aku sendri pon tia la g2 expert...hehehehe...contohnya, kimia...so, bila student tanya ckit, mula la mengelabah ko tau...kuang3x!!! tapi kekadang tu bikin panas di tambah dengan rasa cian juga bila terpaksa repeat balik2 sst info tu dengan beberapa student yg a bit 'lampix'...hehehehe...tapi yg paling best and happy bila dapat jawab soalan student dgn penuh 'hebak'...(bukan riak tau tu...kikikikik...)

But, yg bestnya...walaupon penat dengan workload yg ada, time tuk bersukan tu still ada juga ba...every monday, wednesday and friday, aku n kekawang2 aku yg perasan 'hebak' main badminton di dewan U**M...rasanya, skill aku main badminton ada improvement juga la..hehehehe, perasan yg betul tau nie...mmg best main dgn kekawang yg gila2 n sporting sampai kekadang tu tia ingat mo pulang rumah...his his his...hancuss btl...hehehehe...

em, apa lagi yg baru ah??? ooo, tadi baru jak abis bulan interaksi bagi student2 D*IM...fuh, memula tinguk interaksi tu, takut juga coz lain dari yg lain...but, since benda nie kira mcm tradisi dorang every sem, so as part of them, kena follow jak la...(walaupon ada juga benda2 yg aku rasa kepala hotak aku tia bulih nie trima sampai la saat aku type entry nie...) yang tu, BIARLAH RAHSIA....hehehehe....

well, actually ada byk lagi yg baru berlaku dgn diri aku nie...tapi kalo mo tulis sumo skali dlm satu entry, rasanya sampai besok pon tia abis nie...hehehhee...lagi pon nota tuk lecture besok blum siap lagi nie..kuang3x!!! so, till we meet again...babai everybody....chiow...

Labels:

Sunday, June 04, 2006

Gaji Pertama...

wa...lamanya aku tia update blog kesayangan aku nie...bukannya apa, bz tahap cipan dgn keja 'baru' aku nie membuatkan aku terpaksa tinggalkan dunia internet buat sementara...maklumla, staff baru kan, so byk keja yg terpaksa di buat...in other words, kena buli oleh senior...hehehehhee...kena pegang jawatan tu la, nie la, kena g outstation la..sampai sesat2 cari tmpt student praktikal...cian kan aku :(
apa pon, tu baru dugaan kecik...byk lagi dugaan yg tia dapat aku nyatakan cnie...nanti ada masa byk, aku akan mention juga tu...anyway, actually, entry kali nie aku mo crita pasal gaji pertama yg aku terima di U**M...On the 23 May 2006, aku trima gaji yang pertama aku dpat dalam idup aku nie...hehehehe...perasaan aku time tu...Happyyyyyyy sesangat, tia dpat digambarkan dengan perkataan...kuang3x!!!...well, gaji pertama tu aku guna tuk belanja kekawan kesayangan aku makan...beli pakaian tuk d whole family aku, beli barang2 keperluan rumah, celebrate b'day kakak kesayangan aku...bayar HUTANG (nie yg plg penting nie..hehehehe), beli aksesori tuk c 'Road Runner' (Nama keta kesayangan aku), n byk lagi la yg aku pon lupa sdh apa...hehehehe...aku plan juga mo buat kenduri kesyukuran dgn gaji pertama aku nie...tapi smpi skrg pon blum tercapai lagi...masa tidak mengizinkan ba...insya-Allah, minggu depan la kali...so, my friends, dun wori...u all will be invited...hehehehe...woke la, mls mo membebel byk2 pasal gaji nie...nanti org kata, menunjuk2 la plak kan...so, tu jak la dulu...chiow!!!

Labels:

Friday, April 21, 2006

Keja Baru...

wa, lamanya tia update blog...rindu nya aku mo membebel di blog nie...em, pa bulih buat, keadaan tia mengizinkan...ceh, kunun...campur minggu nie, sdh 3 minggu aku bergelar 'cik'....hehhehehe....em, best juga dengar org panggil kita 'cik' or 'miss' kan...kuang3x!!!...ooo...6 bulan lepas (november 2005), aku ada crita dalam blog nie yg aku ada attend satu interview di salah satu IPT di cnie, interview yg gila2 punya nie...guess what??? i passed the interview and i've been hired by the IPT awal bulan nie...hehehhee...siok juga bekerja nie kadang-kadang...tapi kalo mcm aku nie, susah ckit coz kena divide masa yg ada tuk buat thesis and dalam masa yg sama sediakan bahan2 tuk mengajar bln 6 nie...adui, mmg payah sangat2...sudahlah bz dgn meeting sana cnie, kena buat correction lagi...byk pulak tu...so complicated...but, what to do...i have to...kekadang rindu juga masa2 kuar lunch dgn kekawan seinstitute aku, rindu mo kuar window shopping time opis hour, kuar dinner reramai di anjung, stay up sampai subuh buat keja n main game...hehehhehe....eh, rindunya saat itu...skrg, sdh bekeja, komitmen byk ckit...tia bulih sdh kuar sesuka ati, shopping dgn kekawan time opis, kuar mkn pkl 5 pagi...hehehhe...kalo dulu, tia pernah kisah ttg pemakaian, tapi sejak bekeja nie, sentiasa kena piki apa pakaian yg sesuai...his, tia siok nya...mcm tia bebas sdh mcm dulu...hehehhe...mmg pon kan...tapi bila terpiki ttg future, ttg gaji yg di tawarkan (hehehhehe...part yg paling ptg nie), kenala korban kan sumo kesiokan tu kan...

Actually, aku tia pernah terpiki yg aku akan dapt keja nie...maklumla, time interview pon bukannya serius...siap bergurau dgn interviewer tu lagi...tapi, mungkin ini rezeki aku kan...this is my destiny...so, kalo mo tolak pon, mcm ada rasa rugi la juga..bak kata supervisor aku, beribu org di luar sana yg mo kan post aku nie, and aku plak senang2 jak mo reject...kan rugi tu...em, bila aku terpiki balik, btl juga kata supervisor aku tu...so, that's why aku accept the offer...i hope i've taken a right decision and hope i wont regret it later...hehehhe...apa2 pon, aku btl2 bersyukur dapat keja nie...to everybody yg support aku, thanks so much espcially to my geng2 karas yg byk bagi aku opinion...i luv u guys...nanti aku jadi kaya ckit, aku belanja la kamu sumo ba...hehehhee....chiow!!!

Labels: